onsdag 27 januari 2016

borderline

McMurphy lider av borderline personlighetsstörning. jag blev glad när jag fick den utgångspunkten för det gör det mycket lättare för mig att veta hur jag ska förhålla mig till medspelarna och till situationer som uppstår. många symptom är också sådant som redan finns i Murphy så det är skönt att veta varför hon beter sig som hon gör.

SYMPTOM

  • emotionell instabil personlighetsstörning
  • svårt att kontrollera känslor - snabba känslomässiga svängningar och INTENSIVA känslor
  • självskadebeteende
  • relationsproblem - växlar mellan absolut idealisering och total nedvärdering
  • saknar identitetskänsla - svårt att behålla en stabil självkänsla
  • impulsivitet (spel, alkohol, sex, osv)
  • tomhetskänslor 
  • rädda för att bli övergivna
  • uppfattas som manipulativa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar